11.5 C
İstanbul
20 Nisan 2024 - Cumartesi
spot_imgspot_imgspot_imgspot_img
Ana SayfaDijital PazarlamaMarka Ön Araştırma Neden Yapılmalı?

Marka Ön Araştırma Neden Yapılmalı?

Marka ön araştırması yapmak, marka başvurusundan önce gerçekleştirilmesi gereken adımlardan birisidir. Marka ön araştırma sürecinin gerçekleştirilmemesi, başvuru sürecinde itiraz veya ret kararları ile karşılaşma ihtimalini arttırmaktadır. Bu tür problemler yaşanmaması için öncesinde marka ön araştırması yapmak bir zorunluluktur. Bununla birlikte marka ön araştırmasının benzerlik incelemesi olduğunu söylemek gerekmektedir. Tescil kararı resmi makamlar tarafından verilmektedir.

Marka Ön Araştırması Nedir?

Marka ön araştırması, tarafınıza tescil ettirmek istediğiniz markanın isim, slogan ve logo incelemesinin yapılması anlamına gelmektedir. Tescili istenen markanın daha öncesinde başka bir firma veya kişi adına tescil edilmemiş olması gerekmektedir. Aksi bir durumda başvuruya itiraz edilebilmekte ve başvuru reddedilebilmektedir. Bu inceleme sonucunda zaman kaybının önüne geçilmekte ve marka tescili maliyetleri azaltılmaktadır. Marka ön araştırması, marka uzmanları tarafından gerçekleştirilebilmektedir. Bununla birlikte ön araştırma sürecinde dikkat edilmesi gerekenler hakkında başvuru yapacak kişi veya firmanın da bilgi sahibi olması önemlidir.

Marka Ön Araştırması Yaparken Dikkat Edilmesi Gerekenler Nelerdir?

Marka ön araştırmasında dikkat edilmesi gerekenler şu şekilde sıralanabilmektedir:

  • Marka, slogan ve logo açısından ayrı ayrı incelenmesi gerekmektedir.
  • Marka ön araştırmaişlemlerinin alanında uzman kişiler tarafından gerçekleştirilmesi, sağlıklı bir ön araştırma süreci için önerilmektedir. Bununla birlikte başvuru sahibinin de araştırmayı bizzat gerçekleştirebilmesi mümkündür.
  • Benzerlik çıkması riskine karşı, markanın fonetik olarak da araştırılması gerekmektedir.

Marka Tescili Neden Gereklidir?

Marka tescilinin gerekliliği, markanızı tanımlama noktasında kendini göstermektedir. Marka tescili ile markanın kime ait olduğu belgelenmektedir. Aynı markayı farklı bir şirketin kullanması, tüketiciler arasında karışıklığa neden olmakta ve markanızın etkinliğini azaltmaktadır. Markalar bir firmanın ürünlerinin diğer firmaların ürünleri ile ayırt edilmesini sağlamaktadır.

Firmanın ürünlerinin ayırt edilebilmesi için hizmet ve ürün satışına başlamadan önce markanın firmaya ait oluğunun belgelenmiş olması gerekmektedir. Bu noktada marka tescili gündeme gelmektedir. Marka tescilini gerçekleştirmek içinse tescil başvurusunda bulunulması gerekmektedir. Türk Patent Enstitüsü’ne yapılan başvurunun ardından marka, başvuru sürecinin sonuçlanması beklenmeksizin koruma altına alınmaktadır. Markanın tescil edilme süreci ise yaklaşık olarak 12 ila 14 ay sürmektedir.

Marka Tescil Süreci Nasıl İlerler?

Marka tescili süreci marka tescil başvurusu ile başlamaktadır. Bununla birlikte zaman ve vakit kaybının önüne geçilmesi amacıyla öncelikle marka ön araştırma adımının gerçekleştirilmesi, herhangi bir problem çıkmaması durumunda başvurunun gerçekleştirilmesi önemlidir. Başvuru ardından süreç şu şekilde işlemektedir:

  • Marka, uzman incelemesine tabi tutulmaktadır.
  • Uzman incelemesinde problem görülmemesi durumunda marka, marka bültenine çıkmaktadır.
  • 3 aylık bültende kalma süresinin sonunda itiraz olmaması halinde marka tescili düzenlenmektedir.

- Advertisment -

Popüler