E-ticaret SEO (Arama Motoru Optimizasyonu), online mağazaların arama motorlarında daha üst sıralarda yer almasını sağlamak için yapılan optimizasyon çalışmalarını ifade eder. E-ticaret siteleri için SEO, daha fazla organik trafik çekmek ve sonuç olarak satışları artırmak amacıyla önemlidir.
E-Ticaret SEO’su Nasıl Çalışır?
E-ticaret SEO, mağazanızı arama motoru sonuç sayfalarında (SERP’ler) daha görünür hale getirerek mağazanıza daha fazla trafik çekmek için kullanılan bir pazarlama tekniğidir. İyi sıralanmış bir sayfa daha fazla trafik alacaktı ve satış potansiyeliniz artacaktır. Bu nedenle sayfanızın mümkün olduğunca üst sıralarda yer almasını istersiniz.
Tıklama başına ödeme yapmanızı sağlayarak trafiği web mağazanıza yönlendiren ücretli reklamların aksine, SEO neredeyse hiçbir ücret ödemeden yüksek düzeyde alakalı trafik yakalamanıza olanak tanır. Google, Bing ve Yahoo gibi arama motorlarının tümü web sitenizi SEO’ya göre sıralar.
Web sitenizdeki SEO’yu geliştirmek için web mağazanızdaki içeriğe dikkat etmeniz önemlidir. Kapsamlı web mağazası ürün sayfaları, optimize edilmiş ürün açıklamaları, bir blog uygulayarak veya web sitenizin teknik denetimini gerçekleştirerek e-ticaret SEO’nuzu geliştirmek mümkündür.
Sitenizde bulunan sayfalarınızın SERP’ler de daha üst sıralarda yer alması için web sitenizin arama motorları için optimize edildiğinden emin olmanız gerekir.
Bu optimizasyonlardan bazıları aşağıda yer almaktadır;
- Sayfaları hedeflemek için kullandığınız anahtar kelimeler
- Web mağazanızın teknik kurulumu
- Web mağazanızın mobil uyumlu olup olmadığı
Bunların hepsinin e-ticaret SEO’nuz üzerinde ve web sayfalarınızın Google gibi SERP’ler de sıralanıp sıralanmayacağı üzerinde etkisi vardır.
E-ticaret SEO Stratejisinde Dikkat Edilmesi Gerekenler
1. İçerik Stratejisi
İçeriğinizi, bulunmasını istediğiniz anahtar kelimeler ile oluşturun. Bu anahtar kelimeler URL’leriniz, H1 başlığınız, içeriğiniz, meta açıklamanız ve meta başlığınıza mutlaka yerleştirin.
2. Teknik Kontroller
Web sitenizin teknik açıdan eksiklerini bulup, optimize edin. Örneğin HTTPS, mobil uyumluluk, sayfa hızı, indeksleme, XML site haritası (bu Google’ın indeksidir) vb.
3. Kullanıcı deneyimi
Google, hangi sitelerin arama motorunda hangi sırayla sıralanacağını belirlemek için kullanıcı istatistiklerinden yararlanır. Buna sayfada geçirilen süre, hemen çıkma oranı, dönüşüm oranı, yükleme süresi vb. bu istatistiklere dahildir. Kullanıcılar aradıklarını bulabilecek mi? Güvenilir bir bilgi kaynağı mısınız? gibi sorulara Google’a kanıtlamak, arama sonuçlarının ilk sayfasında sıralama anlamına gelebilir. Ve insanların %75’inin cevaplarını asla 1. sayfadan sonrasına bakmaması nedeniyle, bu büyük bir değer katabilir.
4. Bağlantı kurma
Hangi dahili bağlantılara (web sitenizin içinden) ve dış bağlantılara (diğer kaynaklardan) bağlantı verdiğinizi düşünmeniz gerekir. Ayrıca, otorite için size geri bağlantı veren diğer kaynakları da takip etmeniz gerekir. Doğru kaynakları seçmek veya başka bir kuruluş için alıntı yapılan kaynak olmak, güvenilirliğinizi ve marka itibarınızı artırmanıza yardımcı olabilir.
E-Ticaret SEO’nun Faydaları Nelerdir?
Bir e-ticaret SEO stratejisi oluşturmanın sayısız faydası vardır. İşte e-ticaret SEO’sunun en önemli 3 avantajı:
Daha İyi Kullanıcı Deneyimi
Google’ın en önemli sıralama faktörlerinden biri kullanıcılara iyi bir kullanıcı deneyimi sunmaktır. Siteniz hedef kitleniz için doğru anahtar kelimeleri hedefliyorsa ve web sitesi ziyaretçilerinin sahip olabileceği soruları yanıtlıyorsa, Google bunu olumlu bir deneyim olarak görür ve sıralamanız sonuç olarak yükselir.
Ancak kullanıcılar sitenizi tıklayıp hemen sitenizden ayrılırsa, Google bunu olumsuz bir deneyim olarak görecek ve sıralamanıza zarar verecektir.
SEO adına kullanıcı deneyiminizi optimize etmeye odaklanmak, müşterileriniz için olumlu bir etkiye sahiptir; bu da müşterileriniz için web mağazanızın kullanımını ve benimsenmesini daha çekici bulacaktır.
Trafikği Artışı
E-ticaret SEO, web mağazanızın daha fazla trafik almasına yardımcı olur ve bu da markanızın erişimini artırır. Bir kullanıcı web sitenize organik olarak girdiğinde, daha sonra ücretli yeniden hedefleme kampanyalarıyla o kişiye tekrar ulaşabilirsiniz. SEO yeniden pazarlama oldukça etkili bir uygulamadır.
Siteniz sizinle alakalı arama terimlerinde organik olarak sıralandığında, marka otoritesi oluşturmanıza ve böylece rakiplerinizden farklılaşmanıza da olanak tanır.
Potansiyel Müşteri Kazanımı
Web siteniz alakalı anahtar kelimeler açısından daha üst sıralarda yer aldığında, kuruluşunuzun sunduğu ürün veya hizmetlerle halihazırda ilgilenen ziyaretçilerin ilgisini çekme olasılığı daha yüksektir. Sonuç? Ziyaretçilerinizin müşteriye dönüşme olasılığı daha yüksek olduğundan dönüşüm oranı daha yüksektir.
Uygun Maliyetli Çalışmalar
SEO, özellikle ücretli reklamlarla karşılaştırıldığında, verimli bir şekilde çalıştırılması nispeten düşük maliyetli bir kanaldır. Her tıklama için ödeme yapmanız gereken ücretli reklamcılığın aksine, web sitenizi optimize etmek ücretsiz olarak organik trafik çeker.
E-Ticaret SEO’sunda Gözden Kaçırılanlar
Birçok şirketin e-ticaret SEO’larını optimize ederken gözden kaçırdığı zorluklar şunlardır:
Kaliteli İçerik Eksikliği
E-ticaret SEO’sunu optimize etmenin en büyük sorunu, içeriklerin ne kadar çok yazıldığı değil, içeriğin kaliteli olmasıdır. Çoğu web site sahibi hızlı olmak adına birçok içerik yayınlamakta fakat kaliteli içerik sunmamaktadır.
Ürün, kategori veya blog içeriklerinde yer alan açıklamalar kopyala-yapıştır olamaz;
Teknik Kurulumu Unutmak
İçerik gözden kaçırılmaması gereken bir durum olsa da teknik SEO kurulumunuzu unutmamalısınız. HTTPS, mobil uyumluluk, sayfa hızı, XML site haritası gibi teknik maddeler sıklıkla unutulur.
E-Ticaret SEO’su Önemli Adımlar
Peki e-ticaret SEO’nuzun sürekli olarak güçlü kalmasını nasıl sağlayacaksınız? Akılda tutulması gereken birkaç en iyi uygulama şunlardır:
Anahtar Kelime Araştırması
Anahtar kelime araştırmanıza başlamadan önce hedef kitlenizin kim olduğunu belirlemek, çabalarınızı kolaylaştırmanıza ve sonuçta çok daha etkili SEO’ya yol açmanıza yardımcı olacaktır. Alıcı kişileri oluşturmak, web sitenize gelmesini istediğiniz arama yapanların aklına girmenizi sağlar.
Benzersiz Başlıklar Ve İçerikler Oluşturun
Google gibi arama motorları, içeriğin “yinelenen veya neredeyse yinelenen” sürümlerine sahip web sitelerini cezalandırır. Web siteniz için yeni sayfalar üzerinde çalışırken, iyi bir sıralama elde etme şansını artırmak için içeriğin o sayfayla alakalı ve benzersiz olduğundan emin olun.
Yeni sayfalar için başlıklar ve açıklamalar oluştururken, bunu etrafında oluşturabileceğiniz bir odak anahtar kelimesini aklınızda bulundurduğunuzdan emin olun. Hedef anahtar kelimenizi erkenden ve sağlıklı sayıda içeriğinize dahil etmek, Google’ın sayfanın üst kısmında görünen terimlere daha fazla değer vermesi nedeniyle sıralamaya yardımcı olabilir.
İçeriği Periyodik Olarak Yenileyin
SEO aktif bir çalışmadır ve yeni bir içeriği yayınlamakla bu çalışmalar bitmez. Sayfanızın nasıl sıralandığını takip etmek, e-ticaret SEO başarısının çok önemli bir unsurudur. Taze ve alakalı kalması için geri döndüğünüzden ve içeriği düzenli aralıklarla yenilediğinizden emin olun. Ayrıca, anahtar kelimelerinin birbirleriyle rekabet ettiğini fark ederseniz iki sayfayı birleştirmeyi de seçebilirsiniz; bu, anahtar kelime yamyamlığı olarak bilinir ve içeriğinizin nasıl performans gösterdiğini takip ettiğiniz sürece bundan kaçınılabilir.
Düşük Hacimli Anahtar Kelimeleri Göz Ardı Etmeyin
Anahtar kelimelere göre sıralama rekabetçi olabilir ve bu özellikle web sitenize çok fazla trafik çekmenize yardımcı olabilecek yüksek hacimli anahtar kelimeler için geçerlidir.
Anahtar kelime araştırması yaparken, bir ziyaretçinin pazarlama dönüşüm huninizde aşağı inmesini sağlamak için yüksek alakaya sahip düşük hacimli anahtar kelimeleri hedeflemeye çalışın.
Yüksek Kaliteli İçerikle Yüksek Kaliteli Geri Bağlantılar Oluşturun
Sayfa dışı SEO(Off-Page), başarılı bir SEO kampanyasının çok önemli bir bileşenidir. İçeriğinizin paylaşılacağı ilgili kaynak web sitelerini hedefleyin; bu otorite oluşturmanıza ve web mağazanıza trafik çekmenize yardımcı olacaktır.
Yüksek kaliteli geri bağlantılara ulaşmanın diğer yolları arasında bağlantı alışverişi, konuk yazarlık ve daha etkili bir şekilde büyümenizi sağlayacak bir dijital PR stratejisinin uygulanması yer alır.
E-Ticaret SEO Başarısını Ölçmek İçin KPI Raporları
E-ticaret SEO çalışmaları sonucunda hangi KPI’lara dikkat etmeniz gerektiğini bildiğinizde SEO kanalınızın başarısını takip etmek daha kolay hale gelir. SEO çabalarınızın işe yaradığını anlamanın en alakalı yolları şunlardır:
Organik Trafik
Organik trafik, web sitenize arama motorlarından gelen organik ziyaretlerin sayısını ölçer ve SEO etkinliğini ölçmek isteyen herkes için en belirgin KPI’dır.
Zaman içindeki organik trafiğinizi ölçmek için Google Analytics’i kullanabilirsiniz.
Anahtar Kelime Sıralamaları
Belirli bir anahtar kelimeyi göz önünde bulundurarak içerik oluşturuyorsanız, o anahtar kelime için nasıl sıralamada olduğunuzu ölçmek önemlidir.
İçeriğinizin belirli anahtar kelimelere göre nasıl performans gösterdiğini izlemek için Google Search Console’u veya Semrush gibi özel bir aracı kullanabilirsiniz. Bu araçlar aynı zamanda web sitenizle alakalı olabilecek diğer anahtar kelimeleri çekip çekmediğinizi görmenize de yardımcı olacaktır.
Hemen Çıkma Oranı
Bir SEO kampanyasının gerçekten başarılı olduğunu düşünmek için, siteye gelen kullanıcının web sitenizde kaldığından ve yapmasını isteyebileceğiniz bir eylemi gerçekleştirdiğinden emin olmanız gerekir. SERP’lerden elde edilen trafik ortalaması, meta başlıklarınızın ve açıklamalarınızın ziyaretçilerin ilgisini çekmede ne kadar etkili olduğu konusunda size değerli bilgiler de sağlayabilir.
Ziyaretçilerinizin içeriğinizle nasıl etkileşimde bulunduğunu ölçmek için Google Search Console ve Analytics’i kullanın.
Gelire Dönüşüm Ölçümü
Organik trafiğinizin ne kadarının ölçülebilir gelire dönüştüğünü gözlemlemek, e-ticaret SEO’nuzun pazarlama çabalarınıza ne kadar değer kattığını tam olarak belirlemenize yardımcı olabilir.
Web mağazanıza nitelikli trafik çekmek, gelirinizde doğal bir artışla sonuçlanmalıdır: eğer durum böyle değilse, bu, web mağazanızdaki müşteri yolculuğunu gözden geçirmeniz gerekebileceğinin iyi bir göstergesidir.
E-ticaret SEO, sürekli olarak izleme ve güncelleme gerektiren dinamik bir süreçtir. Bu optimizasyonların etkin bir şekilde yapılması, arama motorlarında daha yüksek sıralamalara ulaşmayı ve daha fazla organik trafik çekmeyi sağlar, bu da nihayetinde satışların artmasına katkıda bulunur.
Kaynak: https://www.seocu.com/seo






