E-ticaret alanının, 2025 yılına kadar 15 trilyon dolarlık bir büyüme ile perakende pastasından daha fazla pay alması bekleniyor. Buna bağlı olarak her geçen gün yeni bir e-ticaret sitesi açılıyor ve bu pastadan pay almaya çalışıyor.
İşte tam bu noktada hedef kitleye ulaşmak için dijital pazarlama konusu ortaya çıkıyor. Bu yazımızda, dijital pazarlama araçlarından biri olan SEO konusunu ve e-ticaret sitelerinde uygulanması gereken SEO tekniklerini inceleyeceğiz.
Kısaca SEO Nedir?
“SEO kelimesi, “Search Engine Optimization” ifadesinin baş harflerinden oluşmaktadır. Türkçe karşılığı, arama motoru optimizasyonu olarak ifade edilmektedir. SEO çalışmasını inceleyecek olursak; isminden de anlaşılacağı üzere, internet projelerinin arama motorlarına belli başlı kurallar ile uygun hale getirilmesi ve bu sayede sitelerin arama motorlarında üst sıralara çıkmasını sağlayan bir çalışma olarak nitelendirebiliriz.”
Kaynak: https://www.seocu.com/seo
Şimdi başarılı bir e-ticaret sitesi için uygulanması gereken 10 SEO tekniğine geçelim;
1- Anahtar Kelime Strateji
Anahtar kelime araştırması, arama motoru optimizasyonunun temel ve ilk adımıdır. Anahtar kelime araştırması yaparken, her zaman kullanıcı arama eğilimlerini göz önünde bulundurmanız gerekir. Bunun yanında stratejinizde dikkat etmeniz gereken diğer konuda, dönüşüm odaklı kelimelere odaklanmaktır. Yani bir kelime çok aratılıyor olabilir, ancak satışa dönmüyor olabilir. Bunun gibi anahtar kelime ayrımını iyi yapmanız gerekmektedir.
Her sayfa için yaptığınız anahtar kelime analizini, sayfada doğru uygulamanızda önemlidir. Örneğin; sayfa için edindiğiniz anahtar kelimeleri, sayfanın meta başlıklarında, meta açıklamalarında ve sayfa gövde içeriklerinde kullanmanız gerekmektedir.
2- Meta Title ve Description Optimizasyonu
E-ticaret sitelerinin kategori ve ürün sayfalarında Meta Title (başlık) ve Meta Description (açıklama) etiketleri oldukça önemlidir. Title ve Description oluştururken aşağıdaki maddeleri göz önünde bulundurabilirsiniz;
· Marka adının kullanılması
· Ürünün adının kullanılması
· Model numarası veya kod numarasının kullanılması
· Renk, beden, boy gibi özelliklerin kullanılması
· Meta etiket karakter sınırlarının aşılmaması
· Çok fazla kelime tekrarından kaçınılması
3- Ürün Sayfalarında Yapılandırılmış Verilerin Kullanımı
Yapılandırılmış verileri kullanmak, arama sonuçlarında daha zengin ve kapsamlı görünmenizi sağlayacaktır. Örneğin; ürün sayfalarınıza fiyat ve puanlama verilerini işaretlerseniz, arama sonuçlarında ürün fiyatınız ve alınan değerlendirme puanlarınız gözükecektir. Bu durum arama sonuçlarında sizi ayrıcalıklı kılacak ve tıklama oranlarınızı artıracaktır.
4- Sıkça Sorulan Sorular Ekleyin
Kategori sayfalarınıza ekleyeceğiniz sıkça sorulan sorular, kullanıcılarınızı sayfalarınızda tutmanıza yardımcı olacaktır. Aynı zamanda yapısal veriler ile SSS işaretlemesi yapabilir ve arama sonuçlarında sıkça sorulan sorularınızı gösterebilirsiniz. Böylelikle Google aramalarında çok daha fazla yer kaplayabilir ve tıklama oranınızı artırabilirsiniz.
5- Benzersiz Ürün Meta Açıklamaları
Her ürün sayfanız için benzersiz meta description içerikleri hazırlamak sizi diğer sitelerden ayrıcalıklı kılacaktır. Bu meta açıklamalar, Google sonuçlarında gözüken içerikler olduğu için bu açıklama metinleri sayesinde kullanıcıları sitenize çekebilirsiniz. Google’da arama yapan bir kullanıcının dikkatini çekmek için meta açıklamalar içerisinde faydalı bilgiler sunabilirsiniz. Örneğin; ürün fiyatı, marka adı, indirim oranı, kargo detayı Vb. Detayları kullanarak, Google sonuçlarında sayfalarınız için tıklanma nedeni oluşturabilirsiniz.
6- Gerçek Referanslar ve Müşteri Yorumları
Müşteri yorumu bulunan ürün sayfaları, yorum bulunmayan ürün sayfalarına göre %50 daha fazla dönüşüm sağlamaktadır. Bu gerçekten önemli ve büyük bir oran. Ürünlerinizi satın alan müşterilerinizi yorum yapmaya teşvik edebilirsiniz. Örneğin; yorum yapan müşterilerinize ödüller verebilirsiniz. Ürünlerinizi satın alan her müşterinize yorum yapması yönünde yönlendirmeler gönderebilirsiniz.
7- Sayfa Deneyimini Üst Düzeye Çıkarın
Kullanıcılarınızın sayfalarınızda rahat dolaşabilmesi, alışverişlerini tamamlayabilmesi ve kullanıcı deneyimi konuları oldukça önemlidir. Sayfalarınızın açılış hızı ve kayma düzenlerini Google Pagespeed aracı ile test edebilirsiniz.
Ayrıca sayfalarınızın her cihazda ve tarayıcıda açılabilir olması oldukça önemlidir. Günümüzde mobil cihazlara uyum sağlamayan bir web sitesi düşünülemez. Kaldı ki konumuz olan e-ticaret sitelerinde bu asla kabul edilemez.
8- Video ve Görsel Kullanımı
İnternet alışverişinin en büyük dezavantajı, ürünlere dokunamamanız ve deneyememenizdir. Yüksek kaliteli ürün görselleri ve vidolar satın alma olasılığını artıracaktır. Ürün videolarında daha önce sorulan soruları yanıtlayabilir, ürün içeriğini ve deneyimleri detaylı bir şekilde anlatabilirsiniz. Bu videolar sayfada kalma süresini arıtacağı gibi satışa dönüşümü hızlandıracaktır.
9- Blog İçeriklerinin Kullanımı
Blog içerikleri, aklında ürün satın almak olmayan kişilerin bile sitenizden alışveriş yapmasına neden olabilmektedir. Sitenizdeki ürün grupları ile ilgili hazırlayacağınız bilgilendirici blog içerikleri, sitenize benzersiz bir trafik sağlayacaktır. Bu trafik direkt olarak satış dönüşümü sağlamasa bile marka bilinirliğinizin artmasına ve sitenizin popüleritesinin yükselmesine olanak sağlayacaktır.
10- Teknik SEO Kontrolünü Unutmayın
Teknik SEO konusu herkesin atladığı ve unuttuğu bir konu diyebiliriz. Ancak en önemli konuların başında gelmektedir. Yukarıdaki tüm maddeleri başarıyla uygulasanız bile, sitenizde bulunan yazılımsal teknik sorunlar nedeniyle hiçbirinin faydasını göremeyebilirsiniz. Bu nedenle sitenizin teknik SEO konularını sürekli analiz edin ve yazılım ekiplerinizi yönlendirin. Bu konuda teknik bilgiye sahip değilseniz, teknik SEO alanında bir uzmandan düzenli site teknik analizi talebinde bulanabilirsiniz. Aşağıda örnek teknik SEO maddelerinizi paylaşalım;
· Kopya İçerikler
· Kopya URL’ler
· Yüksek Tarama Bütçeleri
· Yenilenen Meta Açıklamalar ve Başlıklar
· Yanlış Meta Etiketleri
· Yavaş Sayfa Yüklemeleri
· Kırık Linkler
· İçeriği Zayıf Sayfalar
· 404 Sayfaları
· Yönlendirme Hataları
· Yapılandırılmış Veri Hataları
· Bağlantısı Sayfalar
Herkes E-Ticaret Sitesi Yönetebilir Mi?
Bu yazımızda bir e-ticaret sitesinin SEO tarafında uygulaması gereken en temel konuları ele aldık. Tabi ki bir e-ticaret sitesini yönetmek biraz daha kapsamlı olabilmektedir. Ancak her işte olduğu gibi bu işte de emek veren, çalışan herkes başarılı olabilir ve e-ticaret sitesi yönetebilir. Yeter ki yolun en başında doğru bir strateji belirleyin. Gerekirse bu konu üzerine eğitim alın ve kısa süreli çalışmalarda bulunun. Eğitimlerinizi ve araştırmalarınızı tamamladıktan sonra profesyonel olarak işe başlayabilirsiniz.