16.8 C
İstanbul
12 Mart 2025 - Çarşamba
spot_imgspot_imgspot_imgspot_img
Ana SayfaGirişimcilikEn İyi Startup Fikirleri Nasıl Bulunur?

En İyi Startup Fikirleri Nasıl Bulunur?

Girişimci olmak isteyen, kendi girişimlerini kurmak isteyen insanların en çok zorlandığı konu, iyi startup fikirleri bulma konusunda zorlanmalarıdır.

Bunun sebebi ise hemen hemen tüm yeni girişimcilerin düştüğü kimsenin daha önce görmediği, duymadığı yepyeni inovatif bir fikir bulmaya çalışma hatasıdır.

Startup fikirleri ararken beynimiz her zaman bizleri yanıltır.

Ya kafamızdan uydurma fikirler üretiriz ki sonucunda kimsenin istemediği, umursamadığı, ihtiyaç duymadığı ürün veya hizmetlerle geliriz ya da kimsenin daha önce yapmadığı, görmediği bir fikir bulmaya çalışırız çünkü diğer fikirler, konseptler bulunmuştur.

Bu nedenle başarının yeni bir şey icat ederek geldiğini düşünürüz. Fakat tüm bunlar birer mit.

Binlerce, milyonlarca insanın aklına aynı fikirler geliyor. Belki çoğunuz Facebook, Uber, Airbnb vb. fikirleri kurucularından bile daha önce düşündünüz. Fakat fikirleri düşünmek, ilk bulan olmak veya bu anlamda ilk girişimi kuran olmak önemli değil.

Önemli olan başarıyla hayata geçirebilmektir. Gerçekleştirmektir.

En iyi startup fikirleri çoğu zaman günlük karşınıza çıkan ihtiyaç veya problemlerden, eksikliklerden çıkar.

Çoğu zaman hayatımızda problemlerle, eksikliklerle karşılaşırız fakat girişimci zihniyetine sahip olan insanlar bunlara iş fikirleri olarak bakar, sıradan insanlar yalnızca şikayet ederler.

Girişimciler için her bir problem, şikayet, eksiklik bir şeyleri daha iyi yapmak için birer fırsattır.

Yalnızca bu da değil kendi bildiğiniz, iyi anladığınız alanlarda, endüstrilerde veya kullandığınız bir ürün veya hizmette gördüğünüz eksiklikler harika birer iş fikridir. “Ben daha iyi hayata geçirebilirim, daha farklı yapabilirim” diyorsanız iş fikriniz hazırdır.

Girişimciler her zaman etrafını iyi gözlemleyen, farkında olan, dinleyen insanlardır ve karşılaştıkları, gördükleri problem veya eksiklikleri ben bunu çok daha iyi yapabilirim diyerek bir fırsat olarak görürler.

İlginçtir ki fikirleri icat eden, ilk bulanlar değil genellikle geliştiren, en iyi hale getirip uygulayanlar en çok başarılı olmaktadır. Buna en iyi örnek ise, uçağı bulan Wright kardeşlerdir. Bu kardeşlerin icadının ekmeğini yiyen bugün ki hava yolu şirketleridir.

Google, arama motoru fikrini bulmamıştır hatta en son çıkan arama motoru firmalarından biridir fakat şu an dünyada en çok kullanılan arama motorudur.

Facebook, ilk sosyal ağ sitesi değildir fakat şu an tüm dünyayı domine etmektedir.

Nike, Starbucks, Apple ve daha nice firmalar fikirleri ilk bulan değil var olan fikirleri en iyi uygulayan, en iyi hayata geçiren, geliştiren firmalardır.

Ünlü girişimci Richard Branson “Virgin Şirketler Grubunu bizler var olan fikirleri, ürün ve hizmetleri diğer herkesten daha iyi hayata geçirerek kurduk” demiştir.

Sıfırdan yeni bir fikirle, ürün veya hizmetle gelmek çoğu zaman avantaj sağlamayabilir çünkü risk, bilinmezlik çok fazladır. Ortada henüz talep, piyasa yoktur.

Girişimciler problem çözen, insanların hayatını daha iyi yapan insanlardır.

Var olan fakat gerçek potansiyeline ulaşmamış fikirlerle, ürün veya hizmetlerle karşılaştığınızda bunları diğer herkesten daha iyi, daha farklı bir şekilde hayata geçirirseniz, insanlara daha fazla değer katarsanız başarı elde edebilirsiniz.

Böyle bakarsanız aslında fikirler her yerde. Günlük yaşantınızda karşılaştığınız problemler, gerçek potansiyeline ulaşmamış veya tatmin olmadığınız onca ürün ve hizmetler, iyi bildiğiniz alanlarda ve sektörlerdeki onca fikirler.

Tüm bunlardan yüzlerce startup fikirleri üretebilirsiniz. İnternete girip diğer ülkelerde başarı yakalayan fikirleri alıp kendi pazarınıza uygulayabilirsiniz.

Daha iyisini yapabileceğine inandığınız her şeyden iş fikri yaratabilirsiniz.

Fikirleri mükemmel yapan fikirlerin kendisi değil girişimcilerdir, onların vizyonları, kabiliyetleridir. Hep o mükemmel fikri aramak bu sebeple zaman kaybıdır.

Gerçekten gözlerinizi açık tuttuğunuzda fikirler her yerdedir fakat bunları başarıyla gerçekleştirebilecek cesarete, arzuya, çalışkanlığa, tüm zorluklara rağmen ilerleyebilecek girişimci ruha, kararlılığa sahip insanlar çok azdır.

Bu nedenle başarı yakalayan girişimlerin sayısı da azdır.

Kaynak: Girişimci Kafası / Serhan Özülüp

- Advertisment -

Popüler