12.9 C
İstanbul
13 Mart 2025 - Perşembe
spot_imgspot_imgspot_imgspot_img
Ana SayfaAlan AdıEn Pahallı Satılan 10 Alan Adı

En Pahallı Satılan 10 Alan Adı

En Pahallıya Satılan Alan Adları Hangileri?

Alan adı her işletme için çok önemlidir. Markanızın bilinirliği arttırmak ve çevirim içi dünyada var olmak için mutlaka bir alan adınızın olması gerekmektedir. Bazı alan adları bir servet değerinde iken , bazıları  nerdeyse değersiz olabilir. Bu yazımızda dünyada satışı yapılan en pahallı 10 alan adına göz atacağız.Ayrıca bir alan adının kendi değerine nasıl katkıda bulanacağı faktörlerden bahsedeceğiz.

carInsurance.com: 49,7 milyon dolar

2019 yılında CarInsurance.com adlı bir web sitesi, 49,7 milyon dolarlık açık artırmaya çıkarıldı. Kullanıcıların kasko fiyatlarını kıyaslamasına  olanak sağlayan bu site, dijital pazarlama şirketi Quinnstreet tarafından satın alındı. Bu alan adına ödenen ücret, CarInsurance.com’u şimdiye kadar satılan en pahalı alan adı yapıyor. Satın alma fiyatı yüksek görünse de, sigorta ile ilgili  web sitelerinin büyük cirolarla  satış yapması yaygın bir durum. Örneğin, 2021 yılında , CoverHound adlı başka bir sigorta sitesi, Allstate tarafından 618 milyon dolara satın alındı. Araba sigortası endüstrisindeki büyük ücretler göz önüne alındığında, şirketlerin CarInsurance.com gibi köklü web siteleri için yüksek ücretler ödeye istekli olması şaşırtıcı değil.

insurance.com: 35,6 milyon dolar

3 Eylül 2020’de Insurance.com alan adı, 35,6 milyon dolara satılarak şimdiye kadar satılan en pahalı alan adı için yeni bir rekor kırdı. Önceki rekor, 2010 yılında 14 milyon dolara satılan Sex.com’a aitti. Insurance.com’u satın alan kişinin, Compare.com gibi sigortayla ilgili başka birçok web sitesine sahip olan halka açık bir pazarlama şirketi olan Quinstreet olduğu ortaya çıktı. Quinstreet, Insurance.com alan adını birden çok sigortacıdan fiyat teklifi sağlayacak yeni bir web sitesine güç sağlamak için kullanmayı planlıyor. Insurance.com’un yüksek fiyat etiketi, sigorta sektöründe sağlam bir web varlığına sahip olmanın önemini vurgulamaktadır. Tüketicilerin sigorta poliçelerini araştırmak ve satın almak için giderek daha fazla internete yönelmesiyle birlikte, şirketin doğru bir yatırım hamlesi yaptığı görülüyor.

Sizde marka bilinirliğini arttırmak için hemen jenerik bir alan adı kaydedin 

vacationrentals.com: 35 milyon dolar

2007 yılında  tatil kiralama sitesi VacationRentals.com şaşırtıcı bir rakamla 35 milyon dolara HomeAway’e satıldı. Satış o dönemde rekor kırdı ve VacationRentals.com’un tarihteki en değerli alan adlarından biri olarak yerini sağlamlaştırdı. Web sitesi 1996 yılında kuruldu ve dünya çapında kiralık konaklama arayan gezginler için kısa sürede popüler bir yer haline geldi. VacationRentals.com, etkileyici satış fiyatının yanı sıra, var olan en uzun soluklu web sitelerinden biri olma özelliğini de elinde bulundurmaktadır. Şimdi neredeyse alan adı 20 yaşın üzerinde. Yaşı ve değeri göz önüne alındığında, web sitesinin popüler olacağı ve turizm ve konaklama endüstrisinde güçlü bir işletme olmaya devam edeceği açıktır.

privatejet.com: 30,18 milyon dolar

2019 yılında özel bir jet web sitesi 30,18 milyon dolarlık rekor bir fiyata satıldı. PrivateJet.com web sitesi, uçak sahiplerini charter şirketleri ve özel jet operatörleri ile buluşturan bir pazar yeridir. Satış, alan adını 2012’de sadece 250.000$’a satın alan web sitesinin eski sahibi için önemli bir yatırım getirisi anlamına geliyor. Satın alan firma  dünyanın en büyük yatırım bankalarından biri olan UBS’nin bir iştiraki. Satış fiyatı, özel havacılık hizmetlerine yönelik artan talebi ve premium web adreslerinin artan değerini yansıtmaktadır. Kısa, akılda kalıcı adı ve önemli anahtar kelime yerleşimi ile PrivateJet.com, büyüyen sektörden yararlanmak için iyi konumdadır.

voice.com: 30 milyon dolar

Voice.com alan adı yakın zamanda 30 milyon dolara satıldı. Bir anonim şirketi olan  LLC,  alan adı ile sesle etkinleştirilen yeni bir arama motoru oluşturmayı hedefledikleri  söyleniyor. Yüksek ücrete satılması, bilgileri çevrimiçi olarak hızlı bir şekilde bulmanın bir yolu olarak giderek daha popüler hale gelen sesli aramanın artan önemini yansıtıyor. Voice.com alan adı ile şirket markasını tanıtmak ve web sitesine trafik çekmek için güçlü bir araca sahip olmuş durumda.

internet.com: 18 milyon dolar

1995 yılında Netcom On-Line Communications Services Inc., internet.com alan adı için 18 milyon dolar ödedi. O zamanlar şimdiye kadar satılan en pahalı alan adıydı. Alan adı, çevrimiçi pazarlama ve olası satış yaratma konusunda uzmanlaşmış, halka açık bir şirket olan Quinstreet’e aittir.  Internet.com, adresi doğrudan yazan kullanıcılardan trafik oluşturmanın yanı sıra Quinstreet’in Bankrate.com ve InsuranceQuotes.com gibi web sitelerini içeren diğer işletmeleri  için güçlü bir marka görevi görüyor. Stratejik önemi göz önüne alındığında, Quinstreet’in Internet.com’u önümüzdeki yıllarda da elinde tutması muhtemeldir.

360.com: 17 milyon dolar

2015 yılında 360.com alan adı 17 milyon dolara satıldı. Web sitesi başlangıçta Qihoo 360 adlı Çinli bir internet şirketine aitti, ancak web sitesine 1 milyar doların üzerinde değer biçen bir anlaşmayla ABD’li bir yatırım şirketi tarafından satın alındı. Yüksek fiyat etiketi, web sitesinin küresel erişimini ve güçlü marka bilinirliğini yansıtıyor. Buna ek olarak, yeni satın alan firma  web sitesini çeşitli yeni internet hizmetlerini başlatmak için kullanmayı planlıyor.

insure.com 16 milyon dolar

2005 yılının Ağustos ayında, Insure.com, sigortayla ilgili bir alan adı için şimdiye kadar ödenen en yüksek fiyatlardan biri olan 16 milyon dolar ücretle satıldı. Site, sigorta bilgileri için önde gelen çevrimiçi kaynak olmak üzere 1998 yılında kuruldu. Bugün, Insure.com, kullanıcılara kapsamları hakkında bilinçli kararlar vermelerine yardımcı olmak için farklı sigorta şirketlerinden alıntılar, makaleler ve araçlar sunmaktadır. Site ayrıca bir sigorta acenteleri ve aracılar bilgisi  sunarak kullanıcıların sigorta ihtiyaçları konusunda kendilerine yardımcı olabilecek yerel uzmanları bulmasını kolaylaştırıyor. Kapsamlı teklifleri sayesinde Insure.com, en popüler çevrimiçi sigorta sitelerinden biri haline geldi.

fund.com: 9,99 milyon Sterlin

2008’de Fund.com 9,99 milyon sterline satılarak şimdiye kadar satılan en pahalı alan adlarından biri oldu. Alan adını satın alan Guggenheim Partners şirketi, siteyi yatırımcılar için bir kaynak olarak kullanmayı planlayan bir finansal hizmetler firmasıydı. Ancak, şirket siteyi hiç açmadı ve sonunda 2014’te bir holding şirketine sattı. Satış fiyatı, Guggenheim’ın site için ödediği miktarın çok altında olsa da, yine de önemli bir yatırım getirisini temsil ediyordu. Fund.com’un hikayesi, işletmeniz için doğru alan adını seçmenin önemini vurgulamaktadır. Bu kadar yüksek bir fiyat etiketiyle, iyi bir alan adının ağırlığınca altın değerinde olabileceği açıkca ortada.

sex.com: 14 milyon dolar

Kasım 2010’da Sex.com alan adı 14 milyon dolara satılarak gelmiş geçmiş en pahalı alan adlarından biri oldu. Alan adını alan firma ismi açıklanmayan  bir özel şirketti ve satıcı, iflas etmiş bir holding şirketi olan Escom LLC idi. Alan adı 1994 yılında tescil edilmişti ve başlangıçta Gary Kremen adlı bir devlet çalışanına aitti. Ancak 1995’te Kremen, alan adını Stephen Cohen’e kaptırdı, o da trafiği yetişkinlere yönelik web sitelerine yönlendirerek milyonlarca dolar kazandı. 2006 yılında Cohen tutuklanarak dolandırıcılıktan hüküm giydi ve alan adı Kremen’e iade edildi. Daha sonra 2009’da Escom LLC’ye sattı. Sex.com’un satışı, gelişen premium alan adları pazarının yalnızca bir örneği.

 

 

 

 

 

 

- Advertisment -

Popüler