Her gün milyarlarca insan , kahve içebileceği bir kafe, günün moda trendleri, anlık haberleri ve çok daha fazlası gibi çok çeşitli bilgileri aramak için Google’ı kullanıyor.Bu blogda, Google İşletme Profili’nin kullanım avantajlarını ve işletmenize nasıl bir fayda sağlayacağı ile ilgili bilgilerden bahsedeceğiz.
Google arama motoru , arama pazar payının %75’inden fazlasını elinde tutarak dünyanın en popüler arama motoru olarak en üst sıralarda yer alıyor. Nitekim Google’ın günde yaklaşık 5,6 milyar arama aldığı söyleniyor ve bu sorguların büyük bir yüzdesi yerel amaçlı. Bu, aramaların çoğunun, kendi çevresinde yer arayan kişiler tarafından yapıldığı anlamına gelir. Örneği; yemek yemek için çevrenizdeki restoranların bir listesini görmek istiyorsunuz.Bunun için telefonunuzu çıkarıp Google’a “yakınımdaki restoranlar” kelimesini yazmak en kolay ve en pratik seçenek değil mi?
Bir işletme aratırken insanlar işletme hakkındaki bilgileri ve yorumlar görmek için Google’a güveniyor. İşletmelerin sayfalarını Google araması için optimize etmelerinin önemli olmasının nedeni budur. İşletmeniz ne kadar “aranabilir” ise, potansiyel müşterileri size doğru yönlendirme şansı o kadar yüksektir. Neyse ki bu, büyük ölçekli işletmelerle sınırlı bir özellik değil. Google Benim İşletmem sayesinde, yeni başlayanlar bile insanların onları bulmasını kolaylaştırmak için çevrimiçi profillerini oluşturabilir.
Google Benim İşletmem Nedir?
Hizmeti bilmeyenler için hızlı bir özetlemek gerekirse, Google Benim İşletmem yerel işletmeleri çevrimiçi olarak tanıtmaya yardımcı olmak için tasarlanmış ücretsiz, internet tabanlı bir hizmettir. İşletme sahiplerinin Google’da çevrimiçi olarak nasıl göründüklerini yönetmelerine ve işletmelerini öne çıkarmalarına olanak tanıyan bir araçtır. Nüfusun büyük bir yüzdesi Google kullandığından, bu, çok büyük bir kitlenin profilinizi görüntüleyebileceği ve profilinize erişebileceği anlamına gelir. Ne kadar görünür olursanız veya işletmeniz arama sonuçlarında ne kadar sık görünürse, insanların dikkatini üzerinize çekme şansınız o kadar artar. Geleneksel reklamlara yenilikçi ve daha pratik bir alternatiftir.
Google Benim İşletmem’in Avantajları
Günümüz teknolojisi sayesinde ürün veya hizmetinizi tanıtmak artık daha hızlı ve kolay. Yerel aramalar için cep telefonlarını kullanan kişilerin %50’si sonunda bir mağazayı ziyaret ediyor. Günümüzde neredeyse herkesin akıllı telefon kullandığını düşünürsek, sadece organik arama ve Google Benim İşletmem aracılığıyla elde edebileceğiniz potansiyel satışları hayal edebiliyor musunuz?
Google Benim İşletmem hesabınızı oluşturmak, doğrulamak ve uygun şekilde optimize etmek paha biçilmez bir fırsattır, bu nedenle bu özelliği tam anlamıyla kullanmalısınız.
1. Google İşletmem , Haritalarda ve Google Yerel Listelerinde Görünmenizi Sağlar
Google’da yer aldığınızda , sayfanın hemen üst kısmında görünen oldukça görünür haritaya ve işletme adlarının listesine dikkat ettiniz mi? Buna Google Yerel Liste denir ve buna dikkat etmenizin iki nedeni vardır.
2. Görünür Olması
Google Yerel Liste , Google Arama sonuçlarının birinci sayfasında çok büyük yer kaplıyor ve herhangi bir Google kullanıcısının sorgusunu yazdıktan sonra göreceği ilk şey bu.
Kullanıcıların İhtiyaç Duydukları Bilgileri Bir Bakışta Görmelerini Sağlar
Google Yerel Liste, aramanızla ilgili yerleri görüntüleyen bir Arama Motoru Sonuç Sayfasıdır. (SERP). Ayrıca, herhangi bir potansiyel müşterinin erişmek isteyebileceği bir dizi başka ilgili bilgiyi de içerir. Haritada bulunduğu yer, potansiyel müşterilerin ek soruları olması veya hızlı bir rezervasyon yapmak istemesi durumunda işletmenin iletişim numarası, mağaza saatleri ve hatta kuruluşun yıldız derecelendirmesi. Hem işletme hem de müşteriler için uygun bir özelliktir.
Google yerel sıralamalarının en büyük belirleyici faktörüdür. Dolayısıyla, hedef kitlenizle (bu durumda hizmet alanınızdaki kişiler) bağlantı kurmayı hedefliyorsanız, çevrimiçi bilgilerinizi Google Benim İşletmem aracılığıyla doğrulamak, güncellemek ve optimize etmek yardımcı olabilir.
Özellikle arama sıralamaları söz konusu olduğunda, müşteri incelemelerinin gücü asla hafife alınmamalıdır. Araştırmalara göre çevrimiçi incelemelerin, arama motorlarının sonuçları nasıl sıraladığının %10’unu oluşturduğunun düşünüldüğünü gösteriyor .
Bu nedenle, işletmenizin arama sonuçlarında görünmesini istiyorsanız, müşterilerinizin işletmeniz hakkında olumlu geri bildirimler bırakmasını kolaylaştırmak için Google İşletmemi kullanmak bir zorunluluktur. Bir çok kişi satın alma işlemleriyle ilgili karar verirken googledaki yorumlara ve görsellerden etkilenebilir. Aslında, müşterilerin %93 kadarı çevrimiçi incelemelerden etkilenebilir . Başka bir deyişle, hemen hemen hepsi .
Gittikçe daha fazla insan yerel bir işletme seçmeden önce müşteri yorumlarını kontrol ediyor. İnsanlar incelemeleri okumayı sevdiklerinden, arama motorları bunları arama sonuçlarını sıralamak için kullanır. Müşteri incelemelerinizden semantik içgörüler elde etmek, müşterilerin sizi aramada nasıl bulduğunu öğrenmek, Google işletmem denetimleri yapmak ve yerel itibar yönetimini kontrol altına almak için düzenli olarak yerel SEO analizi yapmanız önerilir. Olumlu yorumlar almak önemlidir, ancak en iyi işletmelerin bile olumsuz yorumlar aldığını unutmayın. Bu durum karşısında profosonelce davrnın . Bu eleştirileri kişisel algılamayın. Bunun yerine, ürününüzü veya hizmetinizi geliştirmek için bunları kullanın. Olumsuz incelemeler, uygun şekilde kullanıldığında işletmenizin ilerlemesine yardımcı olacak yararlı bilgiler sağlayabilir.
4. Google İşletmem , Size Yararlı Bilgiler Veren Öngörüler Sağlar
Google My Business, Google sıralamalarınız için bir değer faktörüdür. Yalnızca ürün veya hizmetinizi tanıtmakla kalmaz, aynı zamanda pazarı anlamanıza da yardımcı olur. Google sürekli olarak gösteriyi yönettiğini kanıtlıyor. Google Benim İşletmem, stratejiler oluşturmanıza ve kararlar almanıza yardımcı olmak için önemli alanlara ilişkin bilgiler sağlayan güçlü özelliklerle birlikte gelir. Bu araç, hedef kitlenizin nereden geldiğini belirlemenize yardımcı olabilecek istatistiklere ve içgörülere erişmenizi sağlar.
Görüntüleme
Google İşletmem size işletme profilinizin, fotoğraflarınızın ve gönderilerinizin aldığı görüntüleme sayısını gösterebilir. Bu, kampanyalarınızın etkinliğini doğrulamak için özellikle önemlidir.
Arama sorguları
Google Benim İşletmem , tüketicilerin işletmenizi nasıl bulduğunu öğrenebileceğiniz ve anlayabileceğiniz bir rapor sunar. İnsanların listenizi bulmak için nasıl arama yaptığını özellikle hangi anahtar kelimeleri girdiklerini gösterir.
Hangi anahtar kelimelerin çevrimiçi varlığınızla alakalı olduğunu bilmek, trafiği önemli ölçüde artırmanıza yardımcı olabilir. Örneğin, web sayfalarınıza yapılan tıklamaları ciddi şekilde artırmak için alakalı anahtar kelimelere hakim olabilirsiniz. Google Benim İşletmem bu bilgiyi sağlayabilir.
Hedef
Hedef kitlenizin gönderilerinizle nasıl etkileşim kurduğunu size gösterebilir. Hangi gönderileri paylaştıklarını ve ne tür yorumlar bıraktıklarını görmenizi sağlar. Bu şekilde, işletmenizin gelişimi açısından fikriniz olur.
Kitle
Sizi takip eden kişilerin profillerinin bir özetini bulabileceğiniz bir bölüme sahiptir. Yaş gruplarını, cinsiyetlerini ve hatta geldikleri ülkeleri kontrol edebileceksiniz. Bir kampanya oluştururken bunların tümü yardımcı olur.
Web Sitesi Bağlantısına Tıklamalar
Google My Business’ın size web sitenizin bağlantısının tıklanma sayısını da gösterebileceğini biliyor muydunuz?
Bilgileri ölçmek ve bu istatistikleri bilmek, sağlam stratejiler oluşturmanıza yardımcı olabilir. Kitle katılımınızı, web sitesi trafiğinizi iyileştirmek ve şirket satışlarını artırmak istiyorsanız, sayıları incelemek için biraz zaman ayırmalısınız.
5. Ücretsiz ve Kullanımı Kolay
Google My Business ücretsizdir ve kullanımı kolaydır, bu nedenle herhangi bir işletme bile işini veya hizmetini tanıtmak için kullanabilir. Profilinizi oluşturmak ve doğrulamak birkaç saat içinde yapılabilir. Aslında, anında doğrulanmanızı sağlayabilecek araçlar var. Bu bittiğinde, Google’ın birinci sayfasında yükselmeye hazırsınız
Google My Business, yerel işletmelerin görünürlüğünü artırarak ve arama sonuçlarında görünme şanslarını artırarak ürünlerini ve hizmetlerini çevrimiçi olarak tanıtmalarını kolaylaştırır. Potansiyel müşterilerin sizi hızlı bir şekilde bulmasına ve sizinle iletişime geçmesine yardımcı olabilir. Çevrimiçi varlığınızı iyileştirmek, müşterilerinizle bağlantı kurmak ve işletmenizin gelirini artırmak için kullanabileceğiniz ücretsiz bir araçtır.