Yeni bir site veya marka için SEO çalışması yapılması gerektiğinde, bazen şirketlerin gözü korkabiliyor. Ama aslında temel SEO tekniklerini uygulamak o kadar da zor değil.
Bu yazımızda sizlerle SEO’nun temel terimlerini ve temel SEO tekniklerini paylaşacağız.
Dilerseniz hemen, web siteniz üzerinde dikkat etmeniz gereken temel tekniklerle başlayalım!
Site İçi Optimizasyon / SEO Teknikleri / Seo Nedir
“Site İçi Optimizasyon”, web siteniz üzerinde uygulamanız gereken temel teknikleri kapsıyor. Aslında birçok SEO uzmanı, işin en önemli kısmının bu noktada olduğunu söyler. Örneğin; link geliştirme terimini daha önce duymuşsunuzdur.
“Arama motorları, web sitelerine belirlenen kurallar dahilinde, kalite puanları vermektedir. Bu kalite puanları, sitemizin genelinde kullandığımız metin ve görsel içeriklerimiz, temiz ve hızlı kod yapısı, kullanıcı dostu ara yüz ve belli başlı arama motoru etiketleri ile sağlanmaktadır. Site içi optimizasyonunda temel amacımız, kaliteli ve kullanıcı yararı olduğumuzu arama motorlarına kanıtlamaktır. Bir web sitesi nasıl kullanıcı dostu olur? Sitemi nasıl hızlandırmalıyım?” Bu konuda da aşağıda ayrıntılar vereceğiz.
Kaynak: https://www.seocu.com/nedir
Ama temel site içi optimizasyon kurallarına uymazsanız; link geliştirme ve diğer teknikler tek başına başarı getirmeyebilirler. Kısacası, tüm alt teknikler bir araya gelmeli ve site içi optimizasyonda bir bütünlük sağlanmalıdır.
Site İçi Optimizasyonu & Altın Kurallar
Başlık Etiketi:
Başlık etiketleri, Google gibi arama motorlarına, o sayfanın hangi konuyla ilgili olduğunu anlatır. Bu yüzden çok önemlidirler. Web siteniz için yeni bir başlık açarken, kullandığınız anahtar kelimelere dikkat edin.
Başlık oluştururken, 70 kelimenin üzerine çıkmamaya dikkat edin. Marka adınız, sağladığınız ürün ve servislerle ilgili anahtar kelimeler, sayfa başlığınızda mutlaka yer almalıdır.
Meta Description (Meta Açıklamalar):
Sitenizde, sayfa başlıklarında Google’a sayfanızın neyle ilgili olduğunu vermiş olursunuz. Meta Description ise bu konuda Google’a ek ipucu bilgiler sağlar.
Ürün ve servislerinizle ilgili başlıca anahtar kelimeler bellidir. Bu en çok aranan kelimeleri, markanızı en iyi ifade eden sözcükleri meta açıklamalar kısmında kullanabilirsiniz.
Eğer bir WordPress site yönetiyorsanız, bu konuda kullanabileceğiniz birçok ücretsiz araç bulunuyor.
Diğer Site İçi Optimizasyon Teknikleri:
- İç Linkler: Link geliştirme, sadece diğer sitelerden link kazanmak (backlink) değildir. Kendi sayfalarınız içerisinde de linkler oluşturmanız gerekiyor. Buradaki amaç, yine her zaman olduğu gibi Google gibi arama motorlarına doğru sinyaller vermektir. Sitenizdeki her bir sayfanın, birbiriyle bağlantılı (konu, amaç bakımından) olduğu noktalarda sayfalar arası linkler oluşturabilirsiniz.
- Başlık Etiketleri: Başlık etiketleri, sayfanızı anlaşılır bir şekilde organize ederken işinize yarar. Temel bir HTML bilgisiyle, başlık etiketleri kavramını kolayca anlayabilirsiniz. Genel olarak sadece 3 etiket bile, içeriklerinizi organize etmeniz için yeterli olacaktır. Örneğin; en önemlisi ve sayfanın ana başlığı için kullanılan etiket H1 etiketidir. Ardından önem sırasına göre H2 ve H3 etiketlerini kullanmaya devam edebilirsiniz.
- Resim Bilgisi / Alt Etiketleri: Web sitenize resim (görsel, fotoğraf) eklediğinizde mutlaka o görsele uygun isimler ve alt etiketler oluşturmalısınız. Bunu yaparken, doğru anahtar kelimeler kullanmanız gerekiyor. Böylece, Google’da sadece metin içeriklerinizle değil, görsellerinizle de öne çıkabilirsiniz.
- Kalın Font Kullanmak: Google artık RankBrain ve BERT gibi birçok karmaşık yapay zekâ aracı kullanıyor. O yüzden metinlerde kalın font kullanmak ya da italik font kullanmak eskisi kadar teknik bir konu değil. Bu tür estetik dokunuşlar yaparken odaklanmanız gereken yer yazıyı daha okunur kılmak olmalıdır. Yani, okuyucunun beğeneceği tarzda bir içerik organizasyonu yeterli olacaktır.
Seo Nedir? SEO Temelleri ve İçerik Kavramı
Başarılı bir SEO için içerik neden gereklidir? Dijital dünyadan gelen haberleri gözlemliyorsanız “içerik pazarlaması” terimini mutlaka duymuşsunuzdur. Günümüzde, SEO ve kaliteli içerikler birbirini destekleyerek çalışıyor. Google’da öne çıkmak istiyorsanız, kullanıcılara; faydalı, bilgilendirici içerikler sunmalısınız.
Kullanıcıların memnun kalacakları içerik tiplerine birkaç örnek:
- Bilgilendirici blog içerikleri
- Endüstri haberleri
- “Nasıl Yapılır?” mantığında pratik hap bilgiler
- İnfo-grafikler
- Video içerikler
- Podcast sunumlar …vb.
Seo Nedir? Site Dışı Temel SEO Teknikleri (Link Geliştirme)
Belki de en sık duyduğunuz SEO tekniklerinden birisi de link geliştirme. Burada “backlink” terimiyle kastedilen şey, diğer web sitelerinin sizin sitenizi referans göstermesidir (sizin sitenize link vermesidir).
Bu “backlink” kazanımlarını sanki sitenize (veya sayfanıza) insanlar oy kullanmışlar gibi düşünebilirsiniz. Ne kadar çok backlink’iniz olursa, Google’da o kadar başarılı olursunuz. Ama, kazandığınız linklerin de kaliteli sitelerden gelmesine özen gösterin. Aksi halde sitenize gelen alakasız ve spam linkler, Google aramalarından silinmenize giden yolun anahtarı olabilir.
Google’da Yükselmek İçin Uygulayabileceğiniz SEO Teknikleri
- Sosyal medya kanallarınız da Google’daki varlığınızı artırmanıza yardımcı olurlar. Bu yüzden, sosyal medya kanallarınızı aktif olarak kullanın.
- Google artık SSL Sertifikası olmayan siteleri “Güvenli değil” şeklinde işaretliyor. Bu yüzden, mutlaka bir SSL sertifikası almalısınız. En uygun SSL fiyatları için tıklayın.
- Daha önce kaldırmış olduğunuz kullanılmayan sayfalarınız için 404 yönlendirmesi yapın.
- Backlink konusunda hedefiniz, doğal linkler olmalıdır. Link satın almak ve benzeri spam davranışlardan kaçınmalısınız.
- Doğru bir domain (site ismi) Google’daki başarınız için önemlidir. Site ismi belirlerken sektörünüzle ilgili olmasına dikkat edin.
- Sitenize başarı getirecek anahtar kelimeleri belirlerken kullanıcı niyetini önemseyin. “Kullanıcı Niyeti” kavramı son zamanlarda adını en sık duyduğumuz SEO terimlerindendir. Kullanıcılar sizi hangi anahtar kelimelerle arıyorlar? Bunu bilirseniz, daha başarılı bir anahtar kelime stratejisi yürütebilirsiniz.
- Sitenizi oluştururken site mimarisine ve URL yapısına dikkat edin. Zaman içerisinde URL’lerinizi değiştirmeniz, düzenlemeniz gerekebilir. Bu, sitenin genel başarısı için iyi değildir. O yüzden, daha ilk baştan bu konularda stratejik hareket edin.
- “Schema & Markup” şema işaretleme, Google’a sitenizi daha doğru tanıması için yardımcı olur. Google’da üst sıralara yükselmeniz için direkt bir katkısı olmasa da, listelemelerde daha çok yer alırsınız. Bu da, siteniz için dolaylı da olsa artı puan anlamına geliyor.
Konu SEO teknikleri olduğunda, her bir tekniği tüm detaylarıyla tek bir makalede vermek elbette mümkün değil. Ama bu temel teknikleri hayata geçirdiğinizde, doğru bir başlangıç yapmış olacaksınız.