Sosyal Medya Editörlüğü Nedir?
Sosyal Medya Editörlüğü alanı belirli bir kurum ya da firma bünyesinde yapılmakta olan çalışmaların ya da üretilmekte olan içeriklerin sosyal medya kanalları ile müşterilere ulaştırılmasını sağlamaktadır. Sosyal Medya Editörlüğü her sektörde bulunmakta olan bir alan olarak önemli bir meslek grubu haline gelmiştir.
Sosyal Medya Editörlüğü yapacak kişilerin de bu nedenle şirket ya da kurum içerisindeki akışı çok iyi bilmeleri ve bu doğrultuda içerik hazırlamaları gerekmektedir. Aynı zamanda kurum misyon ve vizyonu da hazırlanan içeriklerde oldukça önemlidir.
Sosyal Medya hesaplarındaki içeriklerin üretilmesinin yanı sıra bu içeriklerin hangi kanal üzerinden daha etkili bir biçimde ulaştırılacağını da Sosyal Medya Editörü belirlediği için meslek alanı itibariyle çok yönlülüğün esas alındığı bilinmektedir.
Sosyal Medya Editörünün Sorumlulukları Nelerdir?
Sosyal Medya editörünün sorumlulukları şirketin büyüklüğüne göre değişiklik göstermekle birlikte şu şekilde sıralanmaktadır:
- Sosyal medya platformları ile uyumlu içerik üretmek
- İçeriklerin, düzenli aralıklarla ve eş zamanlı olarak paylaşılmasını sağlamak
- Paylaşılan içeriklerin şirket imajında olumsuz bir görüntüye sebep olmayacağını tayin etmek
- Hazırlanan içeriklerde doğru bir dil kullanımı ile istenen mesajın en etkili şekilde ulaştırılmasını sağlamak
- Yeni içeriklerin ya da ürünlerin takibini yaparak en kısa sürede paylaşımda bulunmak
- Birden fazla sosyal medya kanalının kullanılması durumunda bu kanalların ortak bir biçimde yönetilmesine destek olmak
Sosyal Medya Editörlüğü yapacak kişilerin bu görevleri, meslek tanımları içerisinde yer almakla birlikte bunun dışında ekip çalışmasına yatkın olması ve özverili bir biçimde çalışması gibi beklentiler de bulunmaktadır.
Sosyal Medya Editörü Nasıl Olunur?
Sosyal Medya Editörü olmak için herhangi bir lisans programı bulunmamaktadır. Üniversitelerde ilgili bölüm olarak bilinen Pazarlama, Halkla İlişkiler, Dış Ticaret gibi alanlardan mezun olunması öncelik olarak belirlenmektedir.
Bu alanların dışında da farklı bir üniversite lisans mezuniyeti olması halinde sosyal medyaya ilişkin belirli eğitim planlamalarından geçilmesi halinde Sosyal Medya Editörü olarak çalışmak mümkün olmaktadır.
Sosyal Medya Editörlüğü öncesinde, Sosyal Medya Sorumlusu gibi alanlarda çalışmış olanların bu meslek sahasında tecrübe kazanması nedeniyle aşamalı olarak editörlüğe geçişleri de sağlanabilmektedir.
Sosyal Medya Editörü Maaşları Nasıldır?
Sosyal Medya Editörü maaşları çalışılmakta olan şirketin veya kurumun büyüklüğüne göre değişiklik göstermektedir. Bu maaşlar için aynı zamanda mesleki tecrübeler de belirleyici olabilmektedir.
Sosyal Medya Editörü olarak çalışmak isteyenlerin öncelikle yüksek maaş beklentisi olmadan işi öğrenmek için uzmanların yanında çalışmaları, yeterli tecrübeyi kazanmaları durumunda daha yüksek maaşlar sunan işlere başlamaları gerekmektedir.
Sosyal Medya Editörlüğü yeni gelişmekte olan bir meslek alanı olması nedeniyle maaş aralıklarında da minimum seviyenin asgari ücret olduğu bilinmektedir. Fakat tavan olarak bilinen maksimum değer ise şirketler bazına değişmekte olup çok yüksek maaş tutarları ile çalışmakta olan editörler de bulunmaktadır.