SSL sertifikasının SEO çalışmalarına etkisi, web sitesi sahipleri için incelenmesi gereken konulardan birisidir. SSL sertifikası yani “Güvenli Soket Katmanı” site ziyaretçilerinin kişisel verilerinin güvenliğini sağlamaktadır. SSL ile kullanıcı ve sunucu arasında bir şifreleme sağlanmaktadır. Bu sayede kullanıcı bilgilerine 3. kişilerin erişimi engellenmektedir.
Arama motorları, en iyi kullanıcı deneyimini sağlamak için devamlı olarak kendini geliştirmekte ve güncellemektedir. Bu kapsamda başta Google olmak üzere tüm arama motorları kullanıcıların güvenlik ihtiyacını karşılamak adına yeni parametreler öngörmektedir. Bu parametrelerden birisi ise SSL sertifikası sahibi olmak yani “güvenli” bir site olarak anılmaktır. Google’ın arama motoru sonuç sıralamasını belirleyen 200 faktörden birisi, SSL sertifikasıdır.
SSL Sertifikasının Arama Motoru Sıralamasına Etkisi
SSL sertifikasının arama motoru sonuçlarına etkisi, web sitesi sahiplerinin gözünde SSL sertifikasının değerini arttırmaktadır. Başta Google olmak üzere tüm arama motorları için SSL sertifikası, arama motorunda yükselmenizi sağlayacak parametrelerden birisidir. SSL sertifikası sahibi olmayan yani “güvenli değil” ibaresine sahip web siteleri, arama motorlarında üst sıralarda yer almamaktadır. Bu durumun en önemli nedeni arama motorlarının kullanıcılarına mükemmel kullanıcı deneyimi sunmak istemesidir.
SSL Sertifikasının Site Trafiğine Etkisi
SSL sertifikasının ziyaretçi trafiğine etkisi bu kapsamda dikkate alınması gereken bir diğer önemli konudur. Yukarıda da belirtmiş olduğumuz gibi SSL sertifikası arama motorundaki sıralamanızı doğrudan etkilemektedir. Bu sayede kullanıcıların sayfanıza ulaşması kolaylaşmaktadır.
Bunun yanında SSL sertifikası sahibi olan sitelerin “güvenli” olarak tanımlanması, ziyaretçilerin sitenize güvenmesini sağlamakta ve bu sayede ziyaret süresini uzatmaktadır. İnternet kullanıcılarının bilgi hırsızlığı olacağı endişesiyle güvenli olmayan sitelere girmeyi tercih etmediği veya bu sitelerde az vakit geçirdiği bilinmektedir. Bu açıdan SSL sertifikasının web sitesinin trafiğini de doğrudan etkilediğini söylemek gerekmektedir.
SSL Sertifikasının Kullanıcı Tercihlerine Etkisi
SSL sertifikasının ziyaretçi tercihlerine etkisi, konuya ilişkin incelenmesi gereken bir diğer önemli konudur. Ziyaretçilerin güvenli olmayan siteleri kullanmayı tercih etmemesinin yalnızca site trafiğini ve arama motoru sıralamasını değil, ürün ve hizmet satışlarını da doğrudan etkilediği bilinmektedir.
Yapılan araştırmalar internet alışverişlerinde güvenli olmayan sitelerden alışveriş yapmayı tercih etmeme oranının %84 olduğunu göstermektedir. Güvenli olmayan bir siteden istenen kart bilgilerinin kullanıcılarda bilgilerin ele geçirileceği endişesine neden olduğu bilinmektedir. Bu nedenle özellikle e-ticaret siteleri için SSL sertifikası olmazsa olmaz niteliğindedir.
Yalnızca SSL sertifikası, arama motoru sıralamasında en üst sıralarda yer almak için yeterli değildir. Google arama motorunun, arama motoru sıralamasının belirlerken kullandığı 200 farklı kriteri bulunmaktadır. Bununla birlikte SSL sertifikası sahibi sitelerin arama motoru sıralamasında çok daha avantajlı olduğu bilinmektedir.