E-ticarette rakip analizi yapmak, rakiplerinizi tanımak ve bu doğrultuda stratejiler belirlemek için oldukça önemli bir adımdır. Rakip analizi yaparak kendi eksik yönlerinizi fark edip üzerinde çalışabilir veya rakiplerinizin zayıf yanlarını belirleyerek öne çıkma şansınızı arttırabilirsiniz.
Rakip Analizi Nasıl Yapılır?
Rakip analizi yapmak istiyorsanız, doğru sonuçlara ulaşmak ve ulaştığınız sonuçları firmanız için uygulanabilir hale getirmek için analiz kapsamında dikkate almanız gereken bazı parametreler bulunmaktadır. Bu kapsamda rakip analizi yaparken dikkat etmeniz gerekenler şu şekilde sıralanabilmektedir:
- Rakip firmaların web sitelerinin tasarımı ve kullanışlılığı : E-ticaret sektöründe ürünler çevrimiçi mağazalardan satın alınmaktadır. Bu nedenle web sitesinin kullanıcı deneyimini mükemmelleştirecek şekilde sunulmuş olması oldukça önemlidir. Rakiplerinizin web sitelerini bu yönden incelemeli ve müşteri deneyimini iyileştirmeye yönelik atılan adımları takip etmelisiniz.
- Rakip firmaların web sitelerindeki ve etkin oldukları diğer mecralardaki içerikleri : Firmaları yalnızca web sitesi özelinde incelemek yanıltıcı sonuçlara ulaşmanıza neden olabilmektedir. Sosyal medya platformları gibi potansiyel müşteriye doğrudan ulaşılan mecralarda da firmaları analiz etmeli ve etkinliklerini ölçmelisiniz.
- Rakip firmaların fiyat takibi : Fiyat takibi rakip analizinin en önemli adımıdır. Aynı kalitede iki ürün arasında tercih edilecek olan daha uygun fiyatlı olarak sunulan üründür. Bu nedenle fiyat ve kar belirlemelerinizi rakip firmaların belirlemelerini göz önünde bulundurarak gerçekleştirmeniz gerekmektedir.
- Rakip firmaların ürün ve hizmet kalitesi : Sektördeki ürün ve hizmet kalitesini araştırmanız, üretim aşamasında dikkate almanız gereken önemli hususlardan birisidir. Sektördeki kalite standartlarından uzak bir üretim gerçekleştirmek, sektörde yer edinmenizi zorlaştıracaktır.
- Rakip firmaların üretim hacmi : Rakip analizikapsamında dikkate alınması gereken bir diğer önemli husus üretim hacimleridir. Üretim yapan firmaların üretim hacmi veya üretim yapmayan firmaların stok hacimleri, rekabet ortamı hakkında bilgi sahibi olmanıza yardımcı olacaktır.
Rakip SEO Analizi Nedir?
Rakip SEO analizi, rekabet ortamında üst sıralarda yer alabilmeniz için gerçekleştirmeniz gereken önemli analizlerden bir diğeridir. Arama motorlarında üst sıralarda yer almak için yapılan SEO çalışmalarını gerçekleştirirken rakiplerin stratejilerini ve çalışmalarını da belirlemeniz ve kendi çalışmalarınızı bu doğrultuda gerçekleştirmeniz gerekmektedir. Bu kapsamda yapılan analiz çalışmaları, rakip SEO analizi olarak isimlendirilmektedir.
Rakip SEO Analizi Nasıl Yapılır?
SEO rakip analizi yapmak için izlemeniz gereken adımlar şu şekilde sıralanabilmektedir:
- Rakip firmalarınızı belirlemeniz gerekmektedir. Bu noktada yalnızca kendi sektörünüzü değil, anahtar kelime gruplarında çalışma ihtimali olan tüm firmaları dikkate almanız gerekmektedir.
- Anahtar kelimelerinizi belirlemeniz gerekmektedir.
- Domain gücü yani “alan adı otoritesi” noktasında araştırma yapmanız gerekmektedir.
- Rakip analiziile rakip firmaların web siteleri ile kendi web sitenizi karşılaştırmalı ve eksiklerinizi tamamlamalısınız.